Trainingen

Training is een wezenlijk onderdeel van een veranderings- en groeiproces. Een moment om heel praktisch en effectief duidelijkheid, inzicht en daarmee groei te creëren. Daarom is training bij voorkeur een vast onderdeel van een veranderings- of groeitraject bij StraaLL. 

Maatwerk

Ik geef trainingen over alle processen binnen bedrijfsvoering. Zonder enorm de diepte in te gaan, maar wel altijd aansluitend op de ontwikkeling die iemand doormaakt en past bij de hulpvraag. Wat heb je nodig? En natuurlijk ook: waar heb je behoefte aan? Maatwerk dus, geen plankaanpak.

Aanbod

Een overzicht van het aanbod. Met een globale omschrijving, juist omdat het maatwerk is. 

Verkoop
Over verkooptechnieken en omzetverhoging. En over bewustwording en overtuigingen. Wat doe je, waarom doe je dat? Waarom kopen mensen bij jou?

Managementtraining
Wat voor manager ben je? Welke managementstijl zet je in bij welke medewerker? Je krijgt handvatten om mensen in beweging te krijgen of te houden, zodat ze aangehaakt blijven. 

Communicatie
Deze training is gericht op samenwerking en teamgeest. Maar is ook gericht op de communicatie met je klanten. Wat laat je zien en wat niet, wat zeg je. Luisteren, perceptie.

Persoonlijke ontwikkeling
Een training die een belangrijke aanvulling kan zijn op coaching. Naar jezelf en je eigen wereld kijken. Wie ben je, wat doe je, waarom doe je wat je doet? Meer inzicht in jezelf is het resultaat. En zelfkennis gaat je helpen.

Motiveren van medewerkers
Hoe krijg je mensen in beweging? En hoe zit motivatie eigenlijk in elkaar? Intrinsieke motivatie is duurzamer dan extrinsieke. Het effect is groter, werkt langer door en is sterker als het uit jezelf komt. Maar hoe activeer je als manager die intrinsieke motivatie?

Leiderschap
Hoe word jij een secure base*? Een veilige plek die jij je medewerkers biedt en waarin er ruimte is voor ontwikkeling en groei. Verbinding met jezelf hebben zodat je je waarden, drijfveren en talenten vorm kunt geven. De leiding nemen over je eigen leven en proces. 

*Secure base is een stroming binnen de opvattingen over leiderschap. Zie ook de pagina Over mij, waarin ik meer vertel over de zogenoemde Transitiecirkel en mijn manier van werken.

Omgaan met klanten
De klant is koning. (Mits die zich als koning gedraagt.) Maar hoe enthousiasmeer je klanten? Hoe krijg en houd je ze betrokken? 

DISC gecertificeerd

Ik maak bij mijn trainingen gebruik van DISC, een methodiek om jezelf beter te leren kennen en anderen beter te begrijpen. Deze vaardigheden staan aan de basis van professioneel en persoonlijk succes, en bevorderen positieve groepsdynamiek. Voor mij biedt DISC ook handvatten om de kwaliteiten die mensen hebben te ontdekken en in te gaan zetten. Om elkaar aan te vullen en te kunnen helpen. Daarmee verbeter je niet alleen de prestaties van een team, maar ook die van jezelf.

Resultaten boeken

Ik sta niet voor een groep maar ga in mijn trainingen met mensen aan de slag. In elke training zit ook een stukje kennisoverdracht. Maar we richten ons vooral op de vraag: hoe pas je die kennis toe? Wat doe je ermee? De resultaten zitten dan ook met name in de inzichten die deelnemers krijgen. Die beklijven. Want voor inzichten geldt: heb je ze eenmaal dan kun je nooit meer terug.

Hierover verder praten? 

Ik ga graag het gesprek met je aan. Neem jij contact met me op? 

Meer weten over de training?